جایگاه ایران از لحاظ قدرت دفاعی در منطقه و حتی در جهان بسیار قوی تر از گذشته شده و این موضوع غیر قابل انکار است.به طوری که حتی دشمنان ایران نیز این موضوع را تایید میکنند و میدانند که ایران دیگر آن کشوری نیست که بتوانند به راحتی به آن حمله کنند و دیگر برای ایران تحدید های نظامی معنی ندارد.برای همین است که ایران را چندین سال است که توسط تحریم های اقتصادی تحت فشار قرار داده اند.موشک های ایران دارای برد زیاد و قادر است که اهداف خود را به صورت دقیق نشانه برود و این موشک ها تحدیدی برای دشمنان کشور است
main:
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عباس آخوندی قبل از ظهر امروز در مراسم افتتاح بخشی از باند دوم محور هراز حدفاصل پل سیاهبیشه تا روستای ناندل به طول 10 کیلومتر اظهار کرد: محورهای شمال کشور مقصد بزرگی از لحاظ گردشگری، تولید و تامین مواد غذایی و حمل و نقل برونمرزی در دریای خزر هستند.
وی افزود: محور مواصلاتی هراز یکی از جادههای مهم شریانی کشور است که از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وزیر راه و شهرسازی با اعلام پیگیریهای لازم برای چهارخطه کردن جاده هراز تصریح کرد: تعامل و همراهی دولت،مجلس، نمایندگان شمال و نماینده مردم آمل در مجلس باعث شده تا پیشرفت مطلوبی را در این جاده شاهد باشیم.
این مسؤول با اعلام اینکه در انجام وظایف محوله محور هراز راهداری، ادارات حمل و نقل جادهای و مجموعهای از ارگانهای دولتی و خصوصی همکاری لازم را دارند، یادآور شد: انجام عملیات ساختمانی در محور هراز با اقدامات گستردهای همراه بوده و نیاز به هماهنگی مستمر دارد.
آخوندی با اعلام اینکه محورهای مهمی را در شمال کشور شاهد هستیم، افزود: در شرق مازندارن جاده فیروزکوه از محورهای مهم بوده که بخش زیادی از آن انجام شد، همچنین 8.5 کیلومتر از مسیر شیرگاه به قائمشهر از بخشهای مهم و اساسی است.
وی با اعلام اجرای پل، دیواره و تونل در این مسیر با پیشرفت کار 70 درصد در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در این بین تنگناهای مالی زیادی وجود دارد و فشارهای زیاد نتوانست مانع پیشرفت لازم شود.
وزیر راه و شهرسازی محور هراز را جادههای مهم کشور دانست که حدود 45 هزار عبور در روز برای آن ثبت شده است و متذکر شد: هراز از پرترافیکترین محورهای کشور بوده و در عین حال از زیباترین مسیرهای جادهای با کمنظیرترین جاذبههای طبیعی محسوب میشود.
این مسؤول با اشاره به اقدامات بزرگ در محور هراز خاطرنشان کرد: بیش از صد کیلومتر از مسیر محور هراز تا آیندهای نزدیک با ایجاد باند جدید تعریض شده و 17 کیلومتر تونل به همراه سه کیلومتر پل و دیواره سازیهای بزرگ در آن احداث میشود.
آخوندی هراز را از پروژههای بسیار سنگین و سخت از لحاظ فنی و مالی دانست و اظهار کرد: برای اجرای کامل عملیات محور هراز یک هزار میلیارد تومان هزینه اختصاص مییابد.
وزیر راه و شهرسازی قیمت میانگین ایجاد آزادراهها در سطح کشور را ده میلیارد تومان برای هر کیلومتر دانست و خاطرنشان کرد: با یک هزار میلیارد تومان میتوان صد کیلومتر آزادراه در مناطق دیگر ایجاد کرد.
این مسئول با اعلام اینکه تعریض محور هراز به سه اولویت تقسیمبندی شده است، اظهار کرد: مسیر آبشار تا لاسم از لاسم تا بایجان و بایجان تا شهر آمل در اولویتبندی قرار دارد.
آخوندی با اشاره به زیر بار ترافیک رفتن 54 کیلومتر از اولویت سوم تصریح کرد: با ایجاد تقاطع در منطقه سد هراز 11 کیلومتر از مسیر به زیر آب رفته و برای ایجاد 11 کیلومتر جاده جایگزین هماهنگیهای لازم را با وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه انجام دادیم.
وی با اشاره به سختی عملیات در اولویت آبشار تا پل لاسم ادامه داد: ایجاد تونل انحرافی آب آبشار با تکنیکهای مهندسی بسیار سخت روبرو است همچنین از مسیر آبشار تا لاسم به طول 7.5 کیلومتر هم در دست اقدام قرار میگیرد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت از لاسم تا بایجان یادآور شد: در این مسیر پنج پل بسیار مهم و 10 کیلومتر تونل با پیشرفت 30 درصد در دست اقدام است.
این مسؤول با اشاره به اینکه محور چالوس در غرب مازندران از مسیرهای دیگر شمال کشور است، یادآور شد: آزادراه شمال از پروژههای ملی بوده که وضعیت افسانهای را در اذهان مردم ایجاد کرده است.
آخوندی با اعلام اینکه قطعه نخست آزادراه تهران - شمال فعال بوده و با همکاری سرمایهگذاری مشترک امیدواریم تا بهار آینده زیر بار ترافیک برود، افزود: 30 کیلومتر تونل در این مسیر عملیات بسیار سختی را رقم زده است.
وی با اعلام اینکه از پروژه رودبار به منجیل 11 کیلومتر باقی مانده است که بخشی از آن سال گذشته با عبور خودروها همراه بود، متذکر شد: بخشی دیگر از این مسیر امسال برای عبور مهیا میشود.
آخوندی با اشاره به 2 پروژه الموت به تنکابن و رحیمآباد به کلاچای خاطرنشان کرد: عملیات این پروژهها تازه آغاز شده و امیدواریم در آینده به بهرهبرداری برسد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود 6 محور اتصالی به شمال که سه محور در مازندران و سه محور در گیلان وجود دارد، بیان کرد: هم اکنون شرایط اداره کشور بسیار سخت بوده و با وجود تحریم و مسایل همراه آن مانند رکود و تنگناهای مالی، با تدبیر دولت اعتقاد دارم مشکلات حل میشود.